måndag 17 februari 2014

Gratitude

Nu har våren gjort en smygande entré i mitt älskade Köpenhamn!
Himlen är rosafärgad nu, och går sakta över i lila innan skymningen kramar ur de sista spröda minuterna av ljus. Jag har aldrig tänkt på det förut, men har de senaste dagarna förstått hur mycket jag njuter av ljusa vårkvällar. De är magiska på något vis. 
Nu har snödropparna hittat vägen upp ur myllan, tillsammans med gula söta blommor som jag inte vet namnet på.
Träden knoppar inte ännu, men jag känner att våren är här och min energi har återvänt med den.

Sidospår: I skrivande stund på tåget kommer en spansk man sjungandes med sin gitarr och dansar några salsa-steg för oss. De flesta tittar bort eller är besvärade. Jag tyckte att det var fint och blev glad! Lite trött efter jobb, så att bli uppfriskad med salsatoner var bara trevligt. Han fick en slant för besväret.

Fortsättning:
Gratitude, tacksamhet.
Det är vad som genomsyrar dessa dagar.
Jag är så glad för att saker och ting faller på plats och är roliga nu för tiden.
Har fått nya, intressanta bekantskaper, odlar mina intressen, får snart en liten lurvig familjemedlem som jag längtat efter i flera år.

Det händer så bra saker när man börjar ta sig själv på allvar och tar aktiva val i livet. Det är så häftigt!

Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar