fredag 22 juni 2012

Midsommarafton

Det faller ett kraftigt men samtidigt stilla sommarregn över Köpenhamns hustak och trädgårdar idag. Detta regn hjälper mig med att skölja bort ångesten över att man borde vara ute och fira midsommar med en massa människor, sjunga och hoppa runt. Jag ligger i soffan i ett tomt hus och lyssnar på regnet. Hela kvarteret är på jobb/dagis/skola osv. Det är bara jag, och såklart regnet som strilar ned. Ljust, glittrande sommarregn. Jag kom nyss hem från läkaren, penicillin-kur blev svaret. Usch. Mindre feber idag än inatt iallafall. Konstigt med feber och hosta och allt sånt skräp, man skickas utan omvägar tillbaka till den barnsliga hjälplösheten. Tur att jag har en så fantastisk människa i mitt liv som tar hand om mig. Kunde inte vara mer tacksam, man blir så varm inuti (alltså utöver febern). Det blir nog en mysig midsommar trots allt. Njut av dagen och natten! Snart går vi mörkare tider till mötes. Höst höst höst, kom och ta mig med storm <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar