måndag 6 januari 2014

God morgon

Jag tycker att det känns som att man blir tröttare av att införa massa nya rutiner. Kanske handlar det om att hjärnan änvänder en massa energi på att tänka i andra banor och få saker att hänga ihop
Vad är det som är nytt då?

Jag har kommit igång med att meditera varje morgon igen.
Jag har börjat träna regelbundet, 3 ggr i veckan.
Jag äter inte kött längre (undantaget är fisk)
Och jag har en ny kollega som ska gå bredvid mig i ett par veckor och lära sig av mig.

Hjärnan går på högvarv och jag känner mig inte utvilad trots att det nyss varit helg! 

När jag tittar på det så kan det kännas som många nya grejer på en gång och ett hejdundrande nyårslöfte.
MEN saken är den att det inte är nyårslöften, utan saker jag började smått med under förra året, men som senhöst-stressen och julen kom i vägen för.
Nu passade det bra att ta upp tråden :-)

På onsdag börjar jag förresten på Yoga! Har längtat i över en månad nu!!
Det är två ggr i veckan. 
Onsdagsyogan är kl.6 om morgonen!
Yogastudion ligger på andra sidan stan...
Jobbet ligger 40 min med buss/tåg bort.
Klurar fortfarande på hur jag ska få den ekvationen löst, men det SKA kunna gå!

Ha en skön start på veckan!

1 kommentar:

  1. Bra kämpat och vilka bra förändringar du valt - en investering för livet! Go girl!

    SvaraRadera